Om klantenrelaties te onderhouden is het belangrijk dat je contact blijft houden op regelmatige basis. Een goede nieuwsbrief helpt hierbij. Heb jij nog geen nieuwsbriefplanning opgestart? Start dan vandaag nog met het opzetten en vormgeven. Hieronder hebben we een aantal concrete tips op een rijtje gezet om ervoor te zorgen dat jij vanaf nu start met het opbouwen van een sterke fanbase.
1. Zorg voor een goede opbouw en sterke uitstraling van de nieuwsbrief
De eerste stap is het positioneren van jezelf in de markt. Heb je dit al gedaan dan ben je goed op weg. Voordat een klant een product, services of dienst afneemt moet hij een bepaalde overtuiging hebben. Dit bedrijf voelt betrouwbaar. Dat betekent dat je branding moet kloppen. In de eerste plaats heb je een logo en stijlgids ontwikkelt, die je verder gebruikt voor je website of nieuwsbrieven. Door een duidelijk merk op te bouwen leg je de fundamenten van je succes.
2. Meet jouw nieuwsbrief aan de hand van metrics of KPI’s (Key Performance Indicators). De allereerste regel bij het versturen van een nieuwsbrief is: METEN = WETEN! Analyseer een aantal punten: Open rate, CTR (click trough rate) en de conversion rate. Dit kun je doen met verschillende programma’s. Hierbij kan het team van WeCreate Group ondersteuning bieden.
3. Je nieuwsbrief is ook een visitekaartje. Klanten of lezers van de nieuwsbrief zien in één oogopslag wat voor soort merk je bent. Zorg dat je onderstaande punten helder en duidelijk hebt.
3.1 Afzender
Kijk wie de afzender van de nieuwsbrief is alvorens je hem verstuurt. Gebruik je eigen naam of de naam van het bedrijf. Heb je een e-mailadres die niet herkenbaar is voor de doelgroep, dan zien we vaak dat ze niet geopend worden.
3.2 Onderwerp
Maak een sterke onderwerpregel die prikkelt en nieuwsgierig maakt. Bijvoorbeeld: “Deze producten maken het leven makkelijker. Heb jij ze al in huis?” Ook kun je gebruik maken van Emoji’s. Uit onderzoek is gebleken dat deze eerder opvallen en vaak sneller geopend worden. Let op! deze is afhankelijk van je doelgroep en lezers.
3.3 Content
Je verhaal moet een logische opbouw hebben. De content moet kloppen en storytelling is hierbij een belangrijk onderdeel. Je nieuwsbrief moet van boven naar beneden in elkaar overlopen. Natuurlijk krijgt elk onderwerp een eigen titel en moet geschreven worden vanuit het perspectief van de lezer. Zorg dat de lezer geboeid blijft en nieuwsgierig is naar meer. Ben concreet, helder en nieuwsgierig.
3.4 Call-to-Action (CTA).
Wat moet ik doen om de klant door te laten klikken naar mijn website? Zorg dat de content aantrekkelijk is met een logisch verhaal en structuur. Dit kan in combinatie met foto’s of video’s. Aan het einde kun je een button plaatsen met bijvoorbeeld de tekst: “Ontdek de magie van Bollon”. Door je CTA visueel aan te duiden creëer je een hogere Click Through Rate (CTR). Dit betekent concreet dat meer lezers doorklikken.
3.5 Vormgeving
Zorg voor een professionele uitstraling en een mobile responsive nieuwsbrief om de optimale beleving te creëren. Juiste lettertypes, foto’s of video’s. Vergeet daarbij niet dat de huisstijl in lijn is met je branding.
Ons team van WeCreate Group bestaat uit verschillende specialisten met meer dan 25 jaar ervaring op het gebied van marketing, events en technische oplossingen in de Benelux. Met een frisse blik werken onze experts in dit vakgebied aan uitdagende situaties. Met als resultaat: Wij leveren snel, verbluffende en creatieve oplossingen.
Binnen onze kenniseconomie heeft het WeCreate Group team de ervaring, technologie en het vermogen om te innoveren. Samen met ons team van professionals vormen wij de kracht en eenheid achter dit bedrijf. Wij durven te zeggen dat wij de markt als geen ander kennen en graag meedenken over effectieve marketing. Wij tillen graag jouw verhaal naar het hoogste niveau.
Neem vrijblijvend contact met ons op via [email protected]